Breng vrije meningsuiting terug naar de sociale media, … NU!


Wereldwijde ‘Staatsgreep’ Coup Du Monde dag #195
Countdown to Freedom #37 + 1 day

De oorlog tussen conservatieven en Silicon Valley is begonnen. De telgen van sociale media verbergen niet langer hun minachting voor een hele beweging. Ze weten dat de uitkomst van deze presidentsverkiezingen met hoge inzet hun heerschappij over het Amerikaanse volk in gevaar zou kunnen brengen en de oligarchie die ze met de rest van de heersende klasse hebben opgebouwd, ongedaan kan maken.


Bron artikel the American Mind: Bring Free Speech Back to Social Media—Now
Door: L. Brent Bozell III

Een factcheck-oplossing voor een constitutionele crisis.

Als we de republiek willen redden, moeten we dit ook beseffen – en handelen. Tientallen miljoenen individuele gebruikers die de linkse orthodoxie in twijfel durven te trekken, worden aangevallen en tot zwijgen gebracht door Big Tech. Er zijn geen grenzen aan wie ze censureren, inclusief de president van de Verenigde Staten.

Daarom vecht het Media Research Center terug met de Free Speech Alliance, waartoe meer dan 70 groepen en het Claremont Institute behoren. We hebben ook zojuist onze database-inspanning vrijgegeven om de vooringenomenheid op CensorTrack.org te documenteren.

Een belangrijk wapen dat wordt ingezet om conservatieven te censureren, is de zogenaamde “feiten controle”. Het wordt gebruikt om duizenden conservatieven te censureren die communiceren met miljoenen volgers. Het is tienduizenden keren gebeurd, en het wordt erger.

Facebook is een van de ergste overtreders. Facebook, met 2,7 miljard gebruikers, is dramatisch naar links verschoven bij het controleren van feiten. Het heeft nu een internationaal “Oversight Committee” dat wordt gedomineerd door door George Soros gefinancierde entiteiten die de spot drijven met onpartijdige beoordelingen. Burgers die zich willen verzamelen om de heropening van het land te steunen, zijn verboden omdat sommige openbare bijeenkomsten in sommige staten verboden zijn. Antifa gedijt echter grotendeels ongecontroleerd en onbetwist terwijl het in de straten oproer en leden van het Congres thuis lastig valt.

Conservatieven hebben te goeder trouw pogingen gedaan om deze vele conflicten op te lossen, maar het mocht niet baten.

Covid-19 heeft sociale-mediasites in de censuur gezet. Als u het niet eens bent met het recept voor het virus op sociale media, wordt u het zwijgen opgelegd. Vraag het aan de president, of zijn zoon, of talloze doktoren.

Censuur op sociale media is de meest directe bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting wereldwijd en komt van de machtigste bedrijven in de geschiedenis van de mens. Als gevolg hiervan ondersteunen sommige conservatieven actief de poging om van deze sociale media giganten de Section 230-beschermingen te ontdoen die ze zeker hebben misbruikt.

Net als kranten zoals The Washington Post en The Wall Street Journal moeten deze sociale media giganten wettelijk aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud op hun eigen sites. Maar artikel 230 beschermt bedrijven tegen rechtszaken bij het publiceren van de inhoud van anderen. Dit heeft Big Tech-bedrijven zoals Facebook de macht gegeven om conservatieven te blokkeren van het openbare gesprek en tegelijkertijd haatdragende, oneerlijke uitlatingen tegen conservatieven aan te moedigen – en dit alles met virtuele straffeloosheid.

Actie ondernemen

De Amerikaanse senatoren Roger Wicker (R., MI), Lindsey Graham (R., SC) en Marsha Blackburn (R., TN) hebben wetgeving voorgesteld die “de oorspronkelijke bedoeling van de wet zou verduidelijken en de verantwoordingsplicht voor praktijken van inhoudsmoderatie zou vergroten. “

Anderen, waaronder 51 openbare procureurs-generaal, onderzoeken antitrustmaatregelen om de monopolies te doorbreken en concurrentie mogelijk te maken die de vrijheid van meningsuiting zou kunnen omarmen.

Dit zijn zeer bemoedigende stappen in de goede richting.

Maar er is misschien een eenvoudigere oplossing om ten minste een deel van het probleem op te lossen: laten we de feiten controleren.

Silicon Valley, zijn bondgenoten van de ‘oude’ media en de academie zijn degenen die schreeuwen om feiten controle, niet het publiek.

Er is geen vraag vanuit de markt naar feiten controle door bedrijven. Geen. Dit wil niet zeggen dat sociale mediasites niet moeten worden gecontroleerd en dat er beperkingen op moeten worden gesteld. Maar die beperkingen mogen alleen worden opgelegd als het absoluut noodzakelijk en wettelijk vereist is in gevallen van criminele activiteiten, terrorisme en pornografie.

Dat zou de volledige omvang moeten zijn van de directe betrokkenheid van Big Tech bij het feitencontroleproces.

Laat het publiek bellen: laat ze kiezen voor feiten controle. We bieden een eenvoudig kader.

censuur sociale media
  1. Maak een Social Media Charter: een taskforce zou een eenvoudig document produceren waarin wordt uiteengezet wat kan en zal worden verboden door de sociale media-gemeenschap. Elk bedrijf zal worden gevraagd om het charter te ondertekenen.
  2. Eis gelijke feiten checkers: elk social media bedrijf zou een vast aantal officiële feiten checkers rekruteren, zeg tien. Deze feiten checkers zouden het politieke spectrum bestrijken en een aandeel hebben in het waarderen van echte diversiteit van gedachten. Voor elke linkse onderneming zou er een conservatief alternatief zijn. Alle bestaande “feiten controle” -operaties zouden hun ware vooringenomenheid moeten onthullen. Pure objectiviteit bestaat niet.
  3. Dring aan op transparantie: elke organisatie die feiten controleert, moet een transparantie verklaring invullen, de officiële missieverklaring van de organisatie opnemen en alle andere organisatorische activiteiten, politieke voorkeuren, grote financieringsbronnen en de kwalificaties van al het personeel dat aan hun werking deelneemt, beschrijven .
  4. Pay Fact-Checkers: zoals kabelbedrijven doen met C-SPAN, zo zouden ook de sociale media giganten deze feiten controlerende organisaties financieren als een openbare dienst. Factcheckers zouden hun salaris een jaar vooruitbetaald krijgen, net als ombudsmannen, om mogelijke inmenging te beperken.
  5. Bekendmaking opties: Social media bedrijven zouden de namen van alle factcheckers prominent vermelden en hun publiek aanmoedigen om ze te lezen.
  6. Acties volgen: Social media bedrijven komen overeen om een ​​openbaar logboek bij te houden van alle disciplinaire maatregelen die door de bedrijven tegen gebruikers worden genomen, of ze nu persoonlijk of zakelijk zijn.
  7. Stel tweejaarlijks toezicht op: een “Oversight Board” met een blauw lint zou tweejaarlijks worden bijeengeroepen om deze feiten checkers te beoordelen. Als de Raad van Toezicht oordeelt dat de staat van dienst van een factchecker onaanvaardbaar is, kan hij het contract beëindigen en een soortgelijke vervanger aanwerven.
  8. Beperk feiten controles: feiten controles zouden niet worden gebruikt om gebruikers of organisaties af te sluiten, op te schorten of op een andere manier te disciplineren. Ze zouden worden gekoppeld aan verhalen voor de gebruikers die ervoor hebben gekozen. Ze zouden aanvullende informatie verstrekken, niet censureren door te dicteren.

Dit vereist natuurlijk tweaken, maar de omtrek moet voldoening geven aan alle partijen. Sociale mediasites zullen zelfregulerende gemeenschappen worden; vrijheid van meningsuiting wordt gegarandeerd, conservatieven zullen de zekerheid hebben dat ze niet langer het doelwit zijn van censuur; en de redenen voor juridische of wetgevende maatregelen tegen deze sociale media giganten zullen tot een minimum worden beperkt, zo niet helemaal worden ontkend.

Met andere woorden, een deel van het debat zou zomaar door de particuliere sector kunnen worden opgelost, voor de particuliere sector. En misschien zullen liberalen weer de vrijheid van meningsuiting verdedigen, zoals ze ooit deden.

L. Brent Bozell III is the founder and president of the Media Research Center.

Update artikel van gisteren


Bij elke website zou je bij het eerste bezoek moeten kijken wie de schrijver is en wat hem motiveert om dit te doen, mag ik je uitnodigen om even te kijken met wie je te maken hebt, of je een klik hebt met mij. Uitzoeken of je dezelfde visie hebt?Over mij: Statement, visie en doel



Nu je toch hier bent, …

… Wil ik een kleine gunst aan je vragen. Regering denktanks werken samen met Facebook, Google, YouTube, Twitter en anderen om onafhankelijk denken en kritiek op overheden en grote bedrijven te censureren, en het resultaat is catastrofaal voor de onafhankelijke media. In 2019 zijn de teugels weer dramatisch verder aangehaald. ‘JIJ“, … bent dus nog de enige die websites als deze onder de aandacht kan brengen van nieuwe lezers.

– Henk