Hoe krijgen de Alternatieve Media nog ‘nieuwe’ bezoekers op de website(s). Het antwoord is, …

Je hebt je website picobello voor elkaar, is goed leesbaar op de PC, iPad en smartphone, zoek functie, categorie indeling en veel nieuwe content. Is al jaren vindbaar in de zoekmachine’s. … eh ja, … dat is te zeggen voor mensen die verder kijken dan pagina 3, 4, 5 of verder omlaag in de index. De bezoekers die via de zoekmachines komen zien we meer en meer teruglopen vanwege de boycot van diverse ‘ongewenste’ zogenaamde key of zoekwoorden of wellicht dat de domeinnaam op zichzelf al besmet is geraakt in zijn geheel.


Link uitwisseling is niet meer belangrijk, met mijn oude website uitdaging.net had ik op een gegeven moment meer als 6.000 zogenaamde ‘inbound’ verwijzingen. Velen ook nog eens op hoogwaardige gelijk luidende content. Niet belangrijk meer want de bezoekers gingen van 50.000 in de top maanden naar 4.000 ‘pageviews’ per maand het laatste jaar terwijl het de vijf jaar voorafgaande constant bleef.

Sociale media die genereerden enkel jaren lang meer bezoekers dan de zoekmachines. Nu zijn geautomatiseerde censuur filters dermate goed dat de sociale media totaal niet meer meetellen. Van de laatste 5.000 pagina bezoeken kwamen er 10 via de sociale media !!

Nieuwsbrief: Die hebben we vele jaren gehad, eerst maandelijks, daarna wekelijks. Op zijn best hadden we bijna 6.000 zogenaamde dubbel opt-in inschrijvingen. Helaas zaten daar vele hotmail, gmail en andere dubieuze providers bij. Met andere woorden, een paar verkeerde besmette woorden in de titel of de mail en de nieuwsbrief kwam niet op de bestemming aan. Geen optimale mogelijkheid meer voor de ‘alternatieve media’.

Interactie op de website: Leuk, een mogelijkheid voor de bezoekers om onder het artikel een reactie te kunnen geven, maar de website eigenaar is wel hoofdelijk verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties en wanneer je niet fulltime de controle hebt dan is dit geen optie.

Content: Voldoende content aanbieden in het interesse gebied van je lezers is altijd het belangrijkste, maar dat doen we dus en dat blijkt uit de constante bezoekerscijfers.

Vertrouwen: Ik heb verschillende marketing cursussen gedaan en het kweken van vertrouwen is daarbij eveneens essentieel. Met andere woorden heeft de lezer (Jij) een ‘klik’ met mij? Vandaar dat ik mensen aanmoedig om even op de ‘over mij‘ pagina te kijken waar dan niet iets anoniems staat, maar je kunt daar tenminste iets meer achtergrond informatie verwerven. Niet geheel zonder risico want … sommige mensen die het niet met je eens zijn gaan ver, … heel ver.


Maar ik wil juist meer bezoekers, heel veel meer bezoekers. Mijn eigen reis van bewustzijn, een betere wereld creëren wil ik natuurlijk op meer en meer mensen projecteren. Kijken of we samen die reis kunnen maken?


Die toevallige bezoekers die ergens verdwaald iets tegenkwamen, op een ander spoor gezet werden, die zijn nu sporadisch geworden. Ja er zijn nog mogelijkheden met een RSS feed en de alternatieve-nieuws-verzamel-startpagina’s, maar dat is ook grotendeels de vaste kern. Nieuws verzamel sites zoalsHoeZitHetNuEcht — AlternatiefNieuws.com — Alternatief-nieuws.nl — 12db.nl — of wellicht heb je zelf een RSS verzamel programma wat actief is op je eigen computer zoals ik dat ook al jaren gebruik. 


Met zijn allen tezamen komen we best een heel eind, maar lang nog niet ver genoeg. En we hebben haast, veel haast. Als de media aankondigen dat de instanties al mensen persoonlijk benaderen voor vaccinaties en de alternatieve informatie wordt meer en meer gecensureerd dan wordt het tijd dat wij met z’n allen eens wat harder aan de noodklok moeten gaan trekken?


Ik vertel regelmatig in mijn gesprekken terloops of soms heel indringend dat er andere mogelijkheden zijn dan wat de media ons proberen wijs te maken.

En JIJ?

Want het moet duidelijk zijn dat “Jij’ nu de allerbelangrijkste factor bent geworden om het andere nieuws verder onder de aandacht te brengen. ‘Jij’ bent de vaandeldrager geworden, we kunnen niet meer om ‘Jou’ heen.

Waar kun je ons promoten?

Bij de koffie automaat, …
Het sociaal gesprekje bij een kennis die je op straat tegen komt,…
Op de bedrijfsborrel, …
Op een verjaardag, …


Kortom, op elk moment dat je het niet te druk hebt met je mobiele telefoon.

‘Wij’ rekenen op ‘Jou’ … !!!

Als, … jij tenminste ook in een betere wereld wil leven dan dat het op dit moment is ?


Hoe komen wij nog aan nieuwe bezoekers

Hoe komen wij nog aan NIEUWE bezoekers? Het antwoord is: ‘Door jou’ !!

Gerelateerde onderwerpen