We nemen Facebook en Google op en zetten ze om in duidelijk gereguleerde transparante openbare voorzieningen die voor iedereen beschikbaar zijn, of ze zullen vernietigen wat er nog van de Amerikaanse democratie over is.
Bron artikel of Two Minds: When Are We Going to Tackle the For-Profit Monopolies Which Censored RussiaGate Skeptics?
De RussiaGate Narrative is geopenbaard als een Big Con (alias Nothing-Burger), maar wat gevaarlijk is, is de censuur die wordt uitgevoerd door de voor-winst monopolies Facebook en Google namens de status-quo’s Big Con. (grote goocheltruc)
Deze site kreeg een voorproefje van de Orwelliaanse autoritaire totalitaire censuur van Facebook-Google-Big-Media in 2016, toen een schaduwachtige nep-nieuwssite genaamd PropOrNot elke belangrijke alt-mediasite verzamelde die iets had gepubliceerd dat op afstand sceptisch was over de kroning van Hillary Clinton als president en bestempelde ons alle shills voor Russische propaganda.
Zonder enig onderzoek van de daders die de site runnen of hun nep nieuws methodiek, zag The Washington Post (het speelstuk van Jeff Bezos) het gepast om het nep nieuws op Page One te promoten alsof het journalistisch gezien legitiem was. Waarom zou een krant die de integriteit van zijn inhoud vermoedt, zich gedragen met zulke schaamteloze fake-news propaganda? Omdat het past bij de eigen politieke agenda en vooroordelen van de Post.
Dit is de essentie van de Orwelliaanse autoritair-totalitaire censuur van Facebook-Google-Big-Media: door het offer geaccepteerde journalistieke praktijk, vrijheid van meningsuiting en transparantie om een absurd duidelijke politieke en sociale agenda te bevorderen.
Als er in Amerika echt recht zou zijn, zouden Facebook-CEO Mark Zuckerberg en Google-CEO Sundar Pichai gevangenis jumpsuits dragen voor wat Facebook en Google de Amerikaanse democratie hebben aangedaan. Beide monopolies hebben gemanipuleerde nieuws feeds, zoekresultaten en wat mensen in het geheim worden getoond, zonder openbaar toezicht of transparantie.
De schade aan de democratie die Facebook en Google hebben aangericht, is serieus: vrije meningsuiting bestaat niet meer, behalve in naam, en wat individuen zien in zoek- en social-media-feeds is ontworpen om ze te manipuleren zonder hun toestemming of kennis – en voor een dikke winst. Of Facebook en Google gebruikers manipuleren voor winst of om Status Quo-druk af te kopen om deze monopolistische totalitaire regimes te reguleren of om af te stemmen op wat gebruikers zien met hun eigen deugd-signalering, doet er niet toe.
Het gaat erom dat niemand kan weten hoe Facebook en Google hun algoritmen hebben aangepakt en met welk doel. Het typische bedrijf kan politieke invloed kopen, maar Facebook en Google manipuleren het mechanisme van de democratie zelf op drie manieren:
- Ze censureren in het geheim alternatieve media en sceptici over de status-quo-verhalen.
- Ze verkopen gegevens en advertenties aan iedereen die geïnteresseerd is in het manipuleren van kiezers en de publieke opinie.
- Zij verstrekken gegevens aan de nationale veiligheidsorganen van de staat, die deze gegevens vervolgens kunnen gebruiken om dossiers over “vijanden van het volk” samen te stellen, d.w.z. sceptici en andersdenkenden die twijfels hebben over de “goedgekeurde” context en het narratieve.
Dat is een veel gevaarlijker type macht dan het kopen van politieke invloed of het manipuleren van de publieke opinie door openlijk vooringenomen ‘commentaar’ te publiceren.
We begrijpen allemaal hoe de traditionele bedrijfsmedia van Amerika de democratie ondermijnen: herinneren we eraan hoe elke keer Bernie Sanders een democratische primary won in 2016, The New York Times en The Washington Post het nieuws in kleine letters in een zijbalk “rapporteerden”, terwijl elke primaire overwinning in Hillary Clinton werd in grote krantenkoppen boven aan de eerste pagina gebombardeerd.
Maar dit soort manipulatie is zichtbaar; wat Google en Facebook doen, is onzichtbaar. Wat hun algoritmen doen is onzichtbaar en de schaduwverbanning en andere vormen van onzichtbare censuur zijn niet gemakkelijk te traceren.
Enkelen van ons kunnen het schaduwverbod volgen omdat we toegang hebben tot de server gegevens van onze site. Overweeg de gegevens van Google-zoekopdrachten en directe links van Facebook naar oftwominds.com van november 2016 en november 2018:
Nov. 2016: Google Zoekopdrachten: 36,779
Nov. 2016: links van Facebook: 9.888
Nov. 2018: Google zoekopdrachten: 12.671
Nov. 2018: links van Facebook: 859
Oftwominds.com bestaat al sinds 2005 en trekt maandelijks ongeveer 250.000 pageviews per maand (via oftwominds.com en mijn mirror-site op blogspot, eigendom van / wordt beheerd door Google. Interessant is dat het verkeer naar die site minder last heeft van schaduwverbod; Toeval, u beslist …).
Gezien de consistentie van mijn bezoekersverkeer door de jaren heen, is het “interessant” hoe drastisch het verkeer van de site met Google en Facebook is afgenomen in slechts twee jaar. Hoe is deze schaduwverbod niet Orwelliaanse autoritair-totalitaire censuur? Het is vergelijkbaar met het Chinese Orwelliaanse systeem voor sociale kredieten, maar dan met privé winst.
Het zou me niet verbazen dat ik mijn foto airbrushed uit groepsfoto’s op Facebook en Google, net zoals de Sovjet propaganda-organen deden toen iemand in de jaren dertig uit de gunst raakte.
Gelukkig is oftwominds.com niet afhankelijk van Facebook of Google voor zijn verkeer; andere makers van inhoud die sceptisch waren over Rusland, zijn niet zo fortuinlijk. Een van de impliciete doelen van schaduwverbod en filters is om het inkomen van afwijkende sites te vernietigen zonder dat de makers van inhoud weten waarom hun inkomen kelderde.
Strip dissenters van hun inkomen en u ontdoet hen van het vermogen om van mening te verschillen. Ja voor “vrijheid van meningsuiting” gecontroleerd door monopolies met winstoogmerk!
Waar is het “level playing field” van de vrijheid van meningsuiting? Zolang Facebook en Google vrij zijn om te censureren en in het geheim te filteren, is er geen vrije meningsuiting in Amerika. Alles wat we hebben is een schijnbeeld van vrije meningsuiting waarin papegaaiende “goedgekeurde” verhalen worden gepromoot en dissidentie wordt gecensureerd / verbannen – maar zonder dat iemand het opmerkt of zelfs in staat is om te vertellen wat er is gefilterd, gecensureerd of verbannen.
Dus wanneer gaan we privaat gehouden monopolies aanpakken die gebruikersgegevens verkopen aan de hoogste bieder, waarbij vrije spraak in het geheim wordt vernietigd en nieuws feeds worden gemanipuleerd en wordt gezocht naar verborgen agenda’s? Ik heb betoogd (zie onderstaande links) dat de oplossing heel eenvoudig is:
- Regel Facebook en Google als openbare nutsbedrijven. Verbied hen om gebruikersgegevens te verzamelen en verkopen aan iedereen, inclusief federale instanties.
- Geef elke firma een bescheiden winst via display-advertenties die voor elke gebruiker gelijk worden weergegeven.
- Vereist dat alle zoek / inhoudfilters en -algoritmen openbaar worden gemaakt, d.w.z. dagelijks gepubliceerd.
- Elke bestuurder of werknemer van deze bedrijven die deze statuten schendt, wordt geconfronteerd met strafrechtelijke aanklachten en wordt blootgesteld aan civielrechtelijke aansprakelijkheidsprocedures van gebruikers of inhoudsproviders met schaduwbanned of hun recht op vrije meningsuiting werd verboden of beperkt door filters of algoritmen.
Er bestaat geen onderliggend recht voor niet-overheid bedrijven om monopolies op te zetten die vrije spraak in het geheim kunnen manipuleren en filteren om de winst en geheime invloed te maximaliseren. We nemen Facebook en Google op en zetten ze om in duidelijk gereguleerde transparante openbare voorzieningen die voor iedereen beschikbaar zijn, of ze zullen vernietigen wat er nog van de Amerikaanse democratie over is.
I recently addressed these invisible (but oh-so profitable) mechanisms in a series of essays:
How Far Down the Big Data/’Psychographic Microtargeting’ Rabbit Hole Do You Want to Go?
Is Profit-Maximizing Data-Mining Undermining Democracy?
Should Facebook, Google and Twitter Be Public Utilities?
Should Facebook and Google Pay Users When They Sell Data Collected from Users?
Are Facebook and Google the New Colonial Powers? September 18, 2017
The Demise of Dissent: Why the Web Is Becoming Homogenized November 17, 2017
Addictions: Social Media & Mobile Phones Fall From Grace November 24, 2017
The Blowback Against Facebook, Google and Amazon Is Just Beginning April 27, 2018
Shadow Banning Is Just the Tip of the Iceberg: We’re All Digital Ghosts Now October 27, 2018
Hell Hath No Fury Like a Liberal Scorned: The Media Turns on Facebook and Google November 19, 2018