Bron artikel SHTFplan: UPS HAS BEEN SECRETLY USING SELF-DRIVING TRUCKS IN ARIZONA FOR MONTHS
Door: Mac Slavo
De United Postal Service heeft zelfrijdende vrachtwagens gebruikt om vracht te leveren en niemand wist ervan. De zelfrijdende vrachtwagen startup TuSimple vervoert sinds mei in volledige stilte post over de staat Arizona.
De technologie voor kunstmatige intelligentie evolueert snel, als bewijs van de overgang naar zelfrijdende vrachtwagens. Volgens Gizmodo heeft UPS donderdag bekendgemaakt dat zijn venture capital arm een minderheidsinvestering heeft gedaan in TuSimple. De aankondiging onthulde ook dat sinds mei TuSimple autonome vrachtwagens UPS-ladingen vervoeren op een route van 115 mijl tussen Phoenix en Tucson.
UPS bevestigde aan Gizmodo dit is de eerste keer dat UPS heeft aangekondigd dat het TuSimple autonome vrachtwagens heeft gebruikt om pakketten in de staat af te leveren.
Rond het tijdstip waarop het UPS- en TuSimple-programma van start gingen, publiceerden de United States Postal Service en TuSimple een test programma van twee weken om post te bezorgen tussen Phoenix en Dallas, een reis van 1000 mijl.
TuSimple beweert dat het de gemiddelde verzendkosten in een trekker-oplegger met 30 procent kan verlagen. – Gizmodo
Hoewel details over het nieuwe partnerschap tussen UPS en TuSimple niet werden gedeeld met Gizmodo, zei Todd Lewis, managing partner van UPS Ventures, dat de venture-arm “samenwerkt met startups om nieuwe technologieën te verkennen en aan te passen aan onze specifieke behoeften.”
In de aankondiging van het partnerschap staat dat TuSimple UPS heeft geholpen te begrijpen hoe autonoom rijden op niveau 4 te komen waarbij een voertuig volledig autonoom is en een bepaalde locatie kan bereiken. Op dit moment rijden de TuSimple-vrachtwagens die pakketten voor UPS vervoeren nog steeds door een ingenieur en een veiligheidsbestuurder. Wanneer UPS niveau 4 bereikt, heeft niemand meer achter het stuur nodig. Gizmodo
De United States Postal Service (USPS) heeft ook zelfrijdende vrachtwagens getest voor leveringen van bergpakketten. Het bureau heeft de afgelopen 12 jaar elk jaar verliezen gemeld. Alleen al in 2018 rapporteerde het een nettoverlies van $ 3,9 miljard en een verlies van $ 2,7 miljard in 2017. Een deel van de plannen van het agentschap om terug te keren naar financiële gezondheid is om te investeren in hightech-oplossingen – autonome voertuigen die hoog op de USPS-lijst staan .
Deze veranderingen kunnen bedrijven op de lange termijn geld besparen, maar hoe zit het met al die vrachtwagenchauffeurs die plotseling werkloos zijn? Vanaf nu lijken de technologische vooruitgang niet het probleem te zijn. Het grote probleem dat autonoom rijdende voertuigen in de weg staat, is de overheid, maar dat kan binnen een paar jaar veranderen.
De economische gevolgen van kunstmatige intelligentie als vervanging van menselijke wezens zijn duidelijk, maar hoe zit het met de inherente drang van de mensheid om productief te zijn? Er zijn veel onbeantwoorde vragen wanneer het zeker lijkt alsof de AI-overname om de hoek ligt.
Nu je toch hier bent …
– Henk
… Wil ik een kleine gunst aan je vragen. Regering denktanks werken samen met Facebook, Google, YouTube, Twitter en anderen om onafhankelijk denken en kritiek op overheden en grote bedrijven te censureren, en het resultaat is catastrofaal voor de onafhankelijke media. In 2019 zijn de teugels weer dramatisch verder aangehaald. ‘JIJ“, … bent dus nog de enige die websites als deze onder de aandacht kan brengen van nieuwe lezers.