VS: In 10 jaar 30.000 kinderen gearresteerd. – Het failliet van een schoolsysteem

Save as PDF 

Noot: Hoe is het ooit zover kunnen komen in een land dat de opvoeding van kinderen wordt uitbesteed aan de politie zo gauw er ergens “iets” mis is, –en-, kan zoiets hier ook gaan gebeuren nu we een tekort aan leraren hebben?

Pijplijn van school naar gevangenis blootgesteld als 30.000 kinderen jonger dan 10 jaar gearresteerd zijn sinds 2013

Bron artikel the Free Thought Project: School to Prison Pipeline Exposed as 30,000 Kids Under Age 10 Arrested Since 2013
Door: Jack Burns | 14-10-2019

gedachtenvoer 200

Arrestaties van kinderen zijn het afgelopen decennium omhooggeschoten volgens de laatste statistieken gepubliceerd door de FBI. De dagen dat kinderen naar het kantoor van de directeur worden gestuurd voor een reprimande zijn voorbij. Nu worden kinderen vanaf 6 jaar gearresteerd in “Police State USA”.

Uit de statistieken van 2013 tot 2018 bleek dat meer dan 30.000 kinderen jonger dan 10 jaar zijn gearresteerd, gemiddeld meer dan zesduizend kinderen per jaar.

Even verontrustend zijn studenten van 10-12 jaar, te weten: 266.000.

In het verleden waren studenten en kinderen gedisciplineerd met gevolgen zoals een time-out en reprimande. Naarmate meer en meer scholen intern handelen vervangen door opties van externe politiestaten zoals school resource officieren, eindigen kinderen met arrestatieregisters en worden hun vingerafdrukken opgeslagen in databases.

Vaak aangeduid als de “school-naar-gevangenis-pijpleiding”, zijn de belangrijkste spelers in de trechter van kinderen van school naar de gevangenis de school resource officers (SRO’s), en het zet ouders op hun hoede.

Gelukkig neemt het aantal gearresteerde studenten van jaar tot jaar af van 2014 tot nu. ABC News schrijft:

Hoewel het laatste misdaadrapport van de FBI dat maandag is vrijgegeven, laat zien dat het aantal gearresteerde kinderen jonger dan 10 jaar de afgelopen vijf jaar geleidelijk is blijven dalen van een hoogtepunt in 2014 van 6.458 tot 3.501 in 2018, zeggen experts dat het nog steeds te veel is.

Wat voor sommigen misschien routineuze politie of moderne politiemethoden lijkt, anderen zien het als een schending van de mensenrechten, een gladde helling die leidt tot een crimineel leven en een slecht gebruik van schoolmiddelen. Volgens sommigen zijn voorstanders van Restorative Justice (RJ) in de kloof voor kinderen. Bijvoorbeeld, in plaats van een schoolresource-officier te bellen wanneer er op een campus in een K-12-faciliteit een gevecht uitbreekt, zullen beveiligingsfunctionarissen (vaak leraren) de kinderen en tieners in een gemeenschap van betrokken advocaten brengen om kinderen uit de school te houden naar de gevangenis pijpleiding.

Volgens het Institute for Policy Studies worden RJ-programma’s geaccepteerd door belangenorganisaties en anderen die zeer kritisch zijn over de aanwezigheid van school resource officieren op campussen. Het instituut schrijft:

Restorative justice (of RJ) behandelt incidenten waarbij mensen worden geschaad (zoals bijvoorbeeld schoolgevechten) als genezing in plaats van straf. Het richt zich op de werkelijke schade die heeft plaatsgevonden en de behoefte aan genezing, in plaats van op het overtreden van een regel.

In plaats van het pistool toting badge te noemen die leden van de samenleving dragen om met onhandelbare kinderen om te gaan, wordt het RJ-team gebeld.

Wanneer zich een incident voordoet, komen de partijen samen voor een herstellende kring die studenten, medewerkers, leden van de gemeenschap en een herstellende beoefenaar van gerechtigheid omvat. Ze pakken samen de schade aan en proberen tot een oplossing te komen.

RJ-programma’s slaan aan op scholen waar discipline-problemen van oudsher een groot probleem zijn geweest.

Een groeiend aantal landelijke schooldistricten, van Oakland, Californië tot Washington, D.C., implementeren deze praktijken.

De resultaten zijn veelbelovend met verwijzingen voor schooldiscipline in campussen, studenten hoeven niet langer bang te zijn om naar de gevangenis te gaan. Maar zo’n gebrek aan angst heeft naar verluidt nog meer verstoringen in de klas veroorzaakt. We spraken met verschillende leraren die anoniem willen blijven, die zeggen dat de RJ-programma’s een “gebrek aan consequenties” hebben gecreëerd op campussen waarbij studenten nu wegkomen met ongelooflijk verstorend, respectloos gedrag.

Daarin ligt de delicate evenwichtsoefening op het werk. Betrekken scholen SRO’s om gedragsproblemen aan te pakken (vaak gekoppeld aan emotionele problemen) of werken ze als een gemeenschap om ervoor te zorgen dat arrestaties op school nooit plaatsvinden?

Volgens een recent onderzoek naar de resultaten van herstelrecht werkt het. De auteurs schrijven:

De bottom line voor herstelprogramma’s en -praktijken is dat het bewijs veelbelovend is, wat mogelijke maar nog steeds onzekere voordelen voor de jeugddeelnemers suggereert in termen van verminderd toekomstig delinquent gedrag en andere niet-delinquente resultaten. Slachtofferdeelnemers aan deze programma’s lijken echter een aantal voordelen te ervaren en zijn meer tevreden over deze programma’s dan traditionele benaderingen van jeugdrecht.

Hoewel aanvullend onderzoek moet worden gedaan om te evalueren of de RJ-aanpak om kinderen te disciplineren de beste manier is om te gaan, moet bijna iedereen het over één ding eens kunnen zijn. De politie heeft geen zaken om 6-jarigen in handboeien te plaatsen.


Nu je toch hier bent …
… Wil ik een kleine gunst aan je vragen. Regering denktanks werken samen met Facebook, Google, YouTube, Twitter en anderen om onafhankelijk denken en kritiek op overheden en grote bedrijven te censureren, en het resultaat is catastrofaal voor de onafhankelijke media. In 2019 zijn de teugels weer dramatisch verder aangehaald. ‘JIJ“, … bent dus nog de enige die websites als deze onder de aandacht kan brengen van nieuwe lezers.

– Henk