De toekomst van ‘Energie’, …


Het milieu, alle energie problematiek, het houdt ons elke dag bezig, dat is te zeggen, de media projecteren allerlei doem scenario’s op ons, die allen veel, heel veel geld gaan kosten. En intussen gaan de wetenschappers gewoon door met nieuwe verbluffende technieken te ontwikkelen.

Maak kennis met uw nieuwe autobatterijen: water, kooldioxide en kobalt

NaturalNews: Meet your new car batteries: Water, carbon dioxide, and cobalt
Door: Melissa Smith | 09-09-2019

Wetenschappers van de Universiteit van Massachusetts Lowell ontwikkelden een veiligere en efficiëntere manier om elektrische auto’s van stroom te voorzien. De wetenschappers zeiden dat met deze methode elektrische voertuigen van elke omvang langer zonder emissies kunnen rijden.

Met behulp van water, kooldioxide en kobalt kan deze innovatie on-demand waterstofgas produceren bij een relatief lage temperatuur en druk. Waterstof is geen energiebron, maar een energiedrager. Dit komt omdat het veel energie kost om het uit water te halen.

In de nieuwe methode gaat de waterstof, eenmaal geproduceerd, naar een brandstofcel en wordt gemengd met zuurstof uit de atmosfeer. Van daaruit kan de waterstof worden gebruikt om elektriciteit op te wekken om de motor, koplampen en oplaadbare batterij van het voertuig te voeden.

“Dit proces slaat geen waterstofgas op, dus het is veilig en levert geen transportproblemen op, waardoor de kans op brand of explosie sterk wordt geminimaliseerd”, aldus prof. David Ryan, een van de ontwikkelaars.

Het model dat door Ryan en zijn team is ontwikkeld, verschilt van de huidige beschikbare technologie. De meeste elektrische voertuigen die tegenwoordig op batterijen moeten worden opgeladen, hebben beperkingen zoals opslagcapaciteit, de tijd die nodig is om op te laden en de kosten. Daarom is dit alleen praktisch voor kleine auto’s en niet voor grotere voertuigen zoals vrachtwagens en bussen.

De waterstof die in de nieuwe methode wordt gegenereerd, is voor meer dan 95 procent zuiver, waardoor het een nog betere manier is om voertuigen van stroom te voorzien. Wanneer waterstof wordt verbrand, produceert het alleen water en geen koolstofdioxide. Maar je hoeft geen waterstof te verbranden om elektriciteit te produceren. Waterstof is nuttig als een compacte energiebron in brandstofcellen en batterijen.

lezers promoten je website
Bedankt voor het promoten van de website

“Waterstof kan worden gebruikt in brandstofcellen, waarin het wordt gecombineerd met zuurstof uit de lucht om elektriciteit te produceren met een efficiëntie tot 85 procent,” zei Ryan.

De ontwikkelaars van de technologie suggereerden ook dat hun methode het probleem van het gebruik van fossiele brandstoffen zou oplossen. Omdat waterstof echter niet wordt gewonnen of uit de grond wordt gepompt zoals fossiele brandstoffen, moet het worden geproduceerd – en de huidige methoden om dat te doen zijn kostbaar en inefficiënt.

“Dit, in combinatie met het gebrek aan benodigde infrastructuur, heeft de overgang van een aardolie naar een waterstofeconomie belemmerd,” zei Ryan.

Ryan en zijn team hopen dat de door hen ontwikkelde katalytische waterstoftechnologie al deze uitdagingen zou helpen oplossen. Ze hebben al een voorlopig patent op de methode en wachten op een volledig patent op de technologie. Naast de ondersteuning van UMass Lowell ontving het team ook geld van het Massachusetts Clean Energy Center om de innovatie van het lab naar de markt te brengen.

Andere methoden waterstofbrandstof wordt geproduceerd

Waterstofbrandstof kan op verschillende manieren worden geproduceerd, maar de meest voorkomende tegenwoordig zijn aardgas reforming – wat een thermisch proces is – en elektrolyse. Thermische processen voor waterstofproductie omvatten een proces op hoge temperatuur dat stoom reforming wordt genoemd. Bij deze methode reageert stoom met een koolwaterstofbrandstof, zoals aardgas, diesel, hernieuwbare vloeibare brandstoffen of vergaste biomassa, om waterstof te produceren.

Anderzijds wordt bij elektrolyse water gescheiden in zuurstof en waterstof. Het proces vindt plaats in een elektrolyseur, die net als een omgekeerde brandstofcel dient. Het maakt waterstof uit watermoleculen in plaats van de energie van een waterstof te gebruiken

Read NewEnergyReport.com for more breakthroughs in clean energy.

Meer opzienbarend nieuws

The Future of Wind Power? – Kite Power Systems

Rolls-Royce | Permanent Magnet Technology

Can This New Technology Make Batteries Obsolete?


Nu je toch hier bent …
… Wil ik een kleine gunst aan je vragen. Regering denktanks werken samen met Facebook, Google, YouTube, Twitter en anderen om onafhankelijk denken en kritiek op overheden en grote bedrijven te censureren, en het resultaat is catastrofaal voor de onafhankelijke media. In 2019 zijn de teugels weer dramatisch verder aangehaald. ‘JIJ“, … bent dus nog de enige die websites als deze onder de aandacht kan brengen van nieuwe lezers.

– Henk