Oorlogen worden aan het publiek “verkocht” als een commercieel product!


moderne nieuw tv zenders Al bijna 100 jaar staan de media in dienst van “de machthebbers” om het publiek “jij en ik” al van tevoren “in de week te leggen” om bepaalde plannen door te gaan voeren.

De “mening” van het publiek wordt dus al het ware voorgeprogrammeerd om “de machthebbers” de ruimte te geven om zonder hevige protesten hun plannen uit te kunnen voeren.

de oorlog die je niet ziet

DE OORLOG DIE JE NIET ZIET

Als je dat eenmaal ontdekt hebt .. kun je nooit meer onbevangen naar het nieuws kijken op TV … nooit meer. Je zult je immers altijd blijven afvragen wat men je met deze beelden — nu weer — op de mauw probeert te spelden? Heel veel van het nieuws is namelijk niet wat het lijkt.

Erger nog, als een nieuwsorganisatie weigert om deel te nemen aan het “georganiseerde toneelspel” dan vallen er gewoon bommen op hun nieuwsagentschap zoals El Jazeera overkwam waar journalisten gewoon in koele bloede om het leven werden gebracht. Een duidelijke waarschuwing voor “andersdenkenden” om zich aan “de regels” te houden. En indien deze wapens niet ingezet kunnen worden dan is er nog altijd de mogelijkheid met advertentie inkomsten de media onder druk te zetten.

Zo zien wij dus “het nieuws”.

Het is maar dat je het weet bij je volgende poging om … een mening te kunnen vormen.

De term die hiervoor staat is “Embedded journalism”. een term die betekent dat een journalist zich schikt naar de groepering, bijvoorbeeld een legereenheid, waarbij hij bescherming zoekt en waar hij slechts kan/mag rapporteren wat overeengekomen is tussen de legereenheid en de betreffende journalist.

Bij elke moderne oorlog speelt op de achtergrond de “oorlog” van de informatie voorziening.