Gaan de Fake Nieuws Filters de Alternatieve Media bezoekers kosten? Ik denk het niet.

fake news filters Gaan de Fake Nieuws Filters de Alternatieve Media bezoekers kosten? Ik denk het niet.  De #GoogleGestapo en hun vriendjes bij Facebook en Twitter hebben al allerlei mogelijkheden om de alternatieve media te blokkeren in hun zoekresultaten of gaan die mogelijkheden nog verder uitrollen in de zeer nabije toekomst. Dit gaat er voor zorgen dat de gemiddelde gebruiker zeker zal beknot en gecensureerd worden in hun mogelijkheden. Maar de alternatieve media? Ik denk het inderdaad niet!

fake nieuws filters bezoekers alternatieve media

Censuur van de alternatieve media is lastig voor de Powers That Be

Zie hieronder wat statistieken van dotcom.radio en gedachtenvoer.

dotcom radio bezoekers dotcom.radio bezoekers percentage Gedachtenvoer bezoekers percentage

Daar zie je dat 53% van de bezoekers op gedachtenvoer de site rechtstreeks bezoeken, en dit was een slechte dag normaal is dat percentage groter. De macht van de zoekmachines en sociale media bestaat er alleen uit dat nieuwe bezoekers de toegang tot alternatieve media wordt ontzegt. Met andere woorden het wordt lastiger om “per ongeluk” wakker te worden en geconfronteerd te worden met de alternatieve nieuwsbronnen.

Voorbij wordt gegaan aan het feit dat mensen pas op zoek gaan nadat ze ergens van bewust zijn geworden. Daarna gaat men pas op zoek en dan zijn daar voldoende kanalen om alternatief nieuws voorgeschoteld te krijgen via websites als HoeZitHetNuEcht, Alternatief Nieuws, MainStreamMedia, DotComNieuws, etc, etc. De kracht van de alternatieve media boven die van de sociale media consumenten is de RSS feed. Actief nieuws verspreiden op geabonneerde websites en RSS feed reader programma’s of rechtstreeks bezorgd in je eMailbox.

gedachtenvoer bezoekers

Maar die eerste aanzet om op zoektocht te gaan wordt in de meeste gevallen geleverd door mond tot mond reclame in het eigen netwerk, bij de koffie automaat op het werk en weer eens een ongelofelijk verhaal in de oude media die steeds weer bezig zijn hun eigen graf steeds dieper uit te graven.

Het spreekwoord: “Wie een kuil graaft voor een ander …. “, spreekt boekdelen.

Ik ben van mening dat de groep reeds wakkere, bewuste mensen die dagelijks de censuur zien gebeuren voor hun ogen steeds fanatieker de info gaan delen en er in het dagelijkse leven over gaan praten.

Dat doe je dus niet door tegen iedereen te roepen wat jij ervan denkt maar door vragen te stellen zoals; “Zeg wat dek jij eigenlijk van die Trump”. Je weet in de meeste gevallen dat er een negatief resultaat gaat komen. Het napraten van onze #mediahoeren. Je kan dan, na de andere persoon te laten uitpraten, iets zeggen in de brand van; “Goh, ik heb mijn eigen onderzoek gedaan via vele bronnen op internet en komt tot precies de tegenovergestelde bevindingen!”

En daarna zeg je niets meer, dat wordt einde gesprek in vele gevallen. Pas nadat je eventueel de vraag krijgt; “Hoezo?”, …. pas daarna kun je iets zeggen, maar pas op ga niet helemaal los want dan ben je de toehoorder alweer kwijt.

Dat de oude media nu zwijgen als het graf op de recente ontwikkelingen in de VS gaat zich als een boemerang tegen hen keren als de voormalige helden als Hillary Clinton en Barack Obama vol in de criminele schijnwerpers komen te staan. “Watergate 2.0 maar dan 20 maal uitvergroot en 20 maal zo’n groot schandaal.

Wedden dat er vervolgens veel mensen terug gaan komen op de losse flodders die je in het verleden hebt afgevuurd in je kennissenkring; “Vertel me nog eens, … hoe jij over Trump dacht?”

— Henk Mutsaers