MSM, de elastieke kwaliteit van het nieuws!
Informatie kan aangekleed [verkocht / gepresenteerd] worden op duizenden verschillende manieren. Maar het neigt een “elastische” kwaliteit te hebben. Daarmee bedoel ik de persoon die het nieuwsfeit aangekleed heeft. Dat is een probleem voor chronische leugenaars die de perskamers bewonen. Ze onthullen zichzelf ondanks dat ze dit niet wensen. Het behoeft maar een simpel klein duwtje om de gehele operatie bloot te leggen. Dit gebeurd nu, recht voor onze ogen. lees verder
Wie zijn die dwazen die het nieuws berichten?
Door Jon Rappoport
Vertaling: Henk Mutsaers
Er is bij de media een metafysica [wat zich aan de waarneming onttrekt] Het basis principe zegt dat er niets bestaat totdat het informatie nieuws wordt. Nu hebben we dus een nieuwe wending: informatie [nieuws] wordt pas echt als het de geest bereikt die reeds afgestemd was daarop. Met andere woorden: Een vallende boom in het bos maakt pas een geluid als de nieuws ontvanger [persoon] die wil dat de boom valt een video en audio opname van het event ontvangt.
De basis is dat BIG MEDIA een theater is.Nieuws is theater. De media directeuren en producers denken dat ze een eerste klas “job” doen. Maar ze hebben het helaas mis. Lacunes en versluieringen worden steeds groter. De onjuiste aannames [non-sequiturs] en de wartaal worden steeds duidelijker. Het publiek wordt zich bewuster van de farce. Wie zijn die dwazen die het nieuws berichten? Ze zijn gewoon mensen die hun ziel willen verkopen en een elite koper hebben gevonden. Maar deze transactie geeft geen enkele garantie over de houdbaarheid datum. Mainstream nieuws is aangetast, en de vervaldatum nadert. Net als beschavingen, de kleine vorsten van de informatie stijgen en dalen …”
Geglobaliseerde media. Het is een leuk plan. Laten we het eens onderzoeken.
De nieuwe technocratische media zijn gebaseerd op de profilering van de gebruikers. Er is geen impactvol nieuws tenzij elk lid van het publiek wordt bewaakt en geanalyseerd op basis van wat hij al leuk vindt en wil.
Schokkend? Het is te verwachten. Hoe anders zouden de technocraten de ontelbare uren kunnen ombuigen die ze hebben besteed in de dimensionering van hun klanten / gebruikers?
Verschillende jaren geleden schreef ik al; “De tech onzin is al begonnen, omdat Jeff Bezos, CEO van Amazon, de Washington Post kocht in de uitverkoop. Jeff Genius zal nieuwe manieren uitvinden om het nieuws te verzenden naar mensen die veel onderweg zijn en daarmee de Washington Post een doorslaand succes maken. Mobiele telefoons, tablets, etc. Digitale overname van de print versie. Advertenties die aansluiten op de interesse van de lezers (profiel) en nieuws dat aansluit op de persoonlijke interesse.”
Met andere woorden, non news, onbelangrijk, niet relevant, bagger. Als je al dacht dat de media irrelevant en misleidend waren voor je, dan heb je nog niets gezien. Het “nieuwe nieuws” zal miljoenen virtuele bubbels tonen binnen het profiel van de gebruikers waar ze tevreden kunnen drijven, onder het gezellige huisje-boompje-beestje om hun eigen wereldje en referentiekader te creëren.
Ook tech gigant Apple waadde al in dit gebied met een app die nieuws zal leveren aan gebruikers. Yahoo: “Apple News, een deel van het aankomende iOS 9-besturingssysteem, heeft als doel om de primaire nieuwsbron voor gebruikers van de iPhone en iPad te leveren. Apple zegt dat de nieuws app ‘volgt dan een miljoen onderwerpen en levert relevante verhalen op basis van uw specifieke belangen’. Joshua Benton van het Nieman Journalism Lab zei dat de app belangrijk wordt omdat door middel van de ontzagwekkende kracht van de standaard Apple distributie het in een heel andere competitie zal worden gezet. Deze [nieuws] app zal op honderden miljoenen apparaten staan binnen 24 uur na zijn debuut’.
Vertaling: Het profiel van de gebruikers volgend tot aan de teennagels zal Apple hen al het nieuws voorschotelen zoals ze het zelf het liefst willen horen en zien.
Niet alleen een algemene presentatie voor iedereen; nee, andere “nieuws verkooppunten” voor het Apple publiek.
Dit introduceert een hele nieuwe laag van mind control.
“Jij bent een fan van Obama? Hier zijn verhalen die de bevestiging zijn van je geloof in deze profeet. ”
“Je wilt neo-con op de rotsen met een conservatieve Republikeinse twist? Hier zijn een paar oorlogsbeelden die je hart zullen verwarmen.”
“Gelooft u dat ‘de overheid gridlock’ onze grootste zorg is? Congres kan iets niet gedaan krijgen? We hebben krantenkoppen hierover van hier tot aan de maan.”
“Geïnteresseerd in roddels en achterklap? Hier is jouw wereld in drie minuten.”
Het idee is, overtuig de gebruikers, dag voor dag, dat wat zij toch al geloven het nieuws van de dag is.
Het is gedecentraliseerde centralisatie. Een enkele media gigant deelt zijn wereldwijd publiek op in kleine stukjes en leveren ze een hele reeks van verschillende algoritmisch passende leugens en halve waarheden en psychotische operaties.
En voor de reeds achterdochtigen. Je bent reeds op je hoede voor GMO’s? Cheer up. “Natuurlijk niets over Maui kiezers waar een tijdelijk verbod op vernietigende en giftige Monsanto / Dow experimenten is en op de gevaren van Roundup. Je bent anti vaccinatie? Sorry maar jij telt niet mee. Je bent niet erkend demografisch en wordt genegeerd. Maar hier is een verhaal van een ongevaccineerde jongen die betrokken was bij een auto ongeluk op de … bla, bla, bla.
Klinkt dit als science fiction? Dat is het niet. Het is hoe de mainstream media te werk gaan nu en in de zeer nabije toekomst. Zoekmachines personaliseren al langer je zoekacties. ABC news in de VS klimmen al in de zoekmachines omdat ze het nieuws brengen in de “Light” versie en besteden minder tijd aan zware kost.
De mainstream nieuws business is wanhopig op zoek naar publiek en behandelen elke “gebruiker” als een geprofileerde sociale constructie bundel met oppervlakkige voorkeuren is hun antwoord.
Bij Mijnheer X hebben we de sociale achtergrond van zijn leven bestudeerd en daar kunnen we onze aangepaste versie van de waarheid aan verkopen.
Hallo publiek. We gaan u bestoken zodat jullie volwaardige geobsedeerde consumenten worden, alsof er geen andere goede doel in het leven is, en we maken een profiel van je van top tot teen zodat we je kunnen treffen en je triggeren met informatie die je adrenaline klieren stimuleren.
’n een – tweetje
Elke werkelijke gebeurtenis in de wereld zal vooraf worden verwerkt door robot media redacteuren en profilers, en vervolgens opgesplitst in verschillende programma’s stukjes informatie voor verschillende doelgroepen.
Wat maakt het uit wat er werkelijk gebeurd? In de nieuwe wereld is er geen ‘wat er echt gebeurd’. Dat is een grove en verkeerde benaming. Een defect idee. Een metafysische fout. Nee, er is slechts de door de multi-media gespleten tong die tegelijkertijd een dozijn of honderd varianten uitspuugt van dezelfde gebeurtenis … omdat verschillende kijkers verschillende realiteiten willen en verwachten.
In 1984 werd Orwell’s Big Brother de afgifte van een enkele stem in de huizen van de bevolking. Dat was old-school. Dat was primitieve technologie. Dat was de eenheid bereiken door het in de schedels van mensen te hameren. Dit is nu de grens van eenheid door verscheidenheid.
“We willen jullie allemaal tot robot maken, door middel van fundamenteel PR en propaganda en een zielig excuus voor het onderwijs. Echter, we erkennen dat jullie verschillende soorten robotten worden, en we zullen de uitkomst met technologische verfijning dienen. Vertrouw ons. We zorgen voor uw voorkeuren. ”
Gebruiker A: “Heb je de rapportage van de grensoorlog in Chula Vista gezien?”
Gebruiker B: “Oorlog, het was een tentoonstelling van verschillende drones, minstens 100 types en daarna keek ik naar een oude WOII film.”
Gebruiker C: “Chula Vista, je bedoeld de voeding show? Die vrouw maakte taart die ik als het ware bijna kon proeven.”
Gebruiker D: “Dat was geen grensoorlog. Het was een oefening en daarna gaven de agenten een demonstratie van hun uitrusting. Vesten, schilden, communicatie uitrusting. Ik zag oefeningen door het gehele land, vond het wel leuk.”
Gebruiker E: “Chula Vista? Het enige wat ik zag op het nieuws was dat het zonnig en mild werd deze week”.
Maar, als er een groot event langs komt zoals nu de 2016 verkiezingen in de VS komen de verschillende berichten langs om een en de zelfde boodschap uit te dragen. Dan word voor een ieder de persoonlijke noodzaak terzijde geschoven om het globalistisch doel te dienen (in de persoon van Hillary Clinton) en daarmee elke ander prioriteit uit te wissen. Dan is het de grote media twist voor wat ze nodig hebben om te waarheid te verdraaien. Dan is het hetzelfde sprookje voor iedereen.
Een probleem echter. Grote media zijn al duizenden keren onderuit gehaald door alternatieve nieuwssites, door Wikileaks en Project Veritas. Deze aanval is de waarheid en de Clinton misdaden zijn al lang blootgelegd.
Het zijn die alternatieve media die de groeiende interesse voeden van het publiek die willen weten wat er nu actueel gebeurd op verschillende fronten.
Het technologische plan voor gepersonaliseerd nieuws is falende
Het was een mooi plan maar, …
Het draaide uit op een fiasco.
De Alternatieve Media forceren de publieke bewustwording met het ene na het andere schandaal. Hillary / Obama ondersteuning van ISIS [IS]. pro vaccinatie leugens, het instorten van Obamacare [ziektekosten], het GMO opdringen, pesticide schade, enz, enz.
Het resultaat, de grote media worden in de hoek gedreven waar ze hun leugens moeten verdedigen en monotone leugens verkondigen aan iedereen elke keer. Het idee om persoonlijk nieuws te serveren aan elke geprofileerde gebruiker is aan het instorten.
De MSM, de Main Steam Media spelen het spel van defensie tegenover de rest van de wereld.
Een laatste opmerking: Trump, Wikileaks, Project Veritas, Drudge en menige alternatieve nieuws site creëerden een perfecte storm in 2016, neer regenend op de grote media. Het was en is ongekend. De mainstream kranten werden blootgesteld aan het daglicht tot en met hun wortels als nooit tevoren. De leugens, de heimelijke verstandhoudingen en afspraken, het arrogante gevoel van recht, de wanhoop, de corruptie, het is allemaal zichtbaar, … voor iedereen die ogen en een paar werkende hersencellen bezit. Verwacht dat er nog meer gaat komen, ongeacht de uitslag van de verkiezingen. De trein heeft echt het station verlaten …